Consumenten maken het gezellig tijdens de kerstdagen
Door Corona, proberen consumenten het deze kerst nog gezelliger thuis te maken en zijn massaal inkopen aan het doen hiervoor. Zo meldt De Telegraaf dat er een recordomzet wordt verwacht in de supermarktbranche.
Ook wordt er online een omzetstijging verwacht van tussen de twintig en dertig procent, omdat de consument fysiek winkelen vermijdt door de coronamaatregelen. Aldus directeur van Thuiswinkel.org, Wijnand Jongen.
De omzet in supermarkten rond de feestdagen was vorig jaar 950 miljoen euro. Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, ook wel het CBL, voorspelt een recordomzet van 1,2 miljard in de supermarkten rond de feestdagen dit jaar. Dit omdat het CBL verwacht dat door de coronamaatregelen vele vakanties niet door kunnen gaan en consumenten het thuis extra gezellig willen maken om het jaar goed af te sluiten.
Omdat er alsnog rekening wordt gehouden met drukte en de coronamaatregelen nog steeds gelden, verlengen 250 filialen van Albert Heijn de openingstijden tot twaalf uur ’s avonds. De overige winkels blijven tot tien uur open. Jumbo doet ook mee en opent de deuren vanaf zeven uur ’s ochtends tot negen of tien uur ’s avonds.
Het verkoop van producten zoals coquilles, sliptong en kreeftensoep is toegenomen en zijn erg populair volgens topman Michiel Muller. Waarmee Onlinesuper Picnic een run ziet op bijzondere producten.
Dit bericht heeft 0 reacties