Bol.com scoort hoger bij consument dan Amazon
Onder de Nederlandse consumenten blijkt Bol.com het meest geliefd te zijn. Zo’n 67% van de consument kiest Bol.com boven andere online marktplaatsen. Coolblue staat met 39% op de tweede plek.
Deze cijfers komen uit het onderzoek van marktplaatsspecialist Maze-One in samenwerking met onderzoeksbureau MeMo1. De platformen Coolblue, Bol.com, Amazon, AliExpress en Wish werden onderzocht. Waarom meer dan twee derde voor Bol.com kiest ligt waarschijnlijk aan de bekendheid en het vertrouwen dat de consument in het bedrijf heeft. Dit laatste heeft vooral betrekking op de bezorging van een bestelling. De bekendheid en het vertrouwen liggen bij Coolblue beiden wat lager.
Amazon lijkt het slecht te doen bij de Nederlandse consument, ze vinden het platform te duur. Dit is opvallend omdat de Amazon in Amerika juist prijzen aanbiedt die gemiddeld lager liggen. Mogelijk heeft het te maken met dat er voor Amazon geen officiële Nederlandse website is. Aankopen moeten daarom gedaan worden via de Duitse website. Tot slot lijkt AliExpress voor de consument de goedkoopste aanbieder te zijn.
Dit bericht heeft 0 reacties