Black Friday verbreekt alle online verkooprecords; in eerste uur massaal kleding en schoenen verkocht
Alle online verkooprecords werden op Black Friday verbroken. Dit blijkt uit data van Klarna dat werd verzameld onder meer dan 20.000 Nederlandse webshops. Zo bleken de online verkopen op de koopjesdag maar liefst 80 procent hoger te liggen dan een jaar eerder.
In het eerste uur van Black Friday gingen de verkopen al door het plafond. Consumenten gingen massaal op zoek naar kleding en schoenen, wat resulteerde in een plus van 84 procent aan online bestedingen in vergelijking met het eerste uur van de koopjesdag in 2019.
Wilko Klaassen, General Manager van Klarna Nederland, België en Frankrijk, geeft aan: “Miljoenen Nederlanders bleven op Black Friday tot middernacht op om als eerste hun slag te kunnen slaan. Sinterklaas- en kerstinkopen worden nu grotendeels online gedaan en consumenten hadden zich duidelijk goed voorbereid om de beste deals te scoren. Je kunt het vergelijken met de run op zeer gewilde kaartjes voor een concert, waarbij mensen voor de deur overnachten om er als eerste bij te zijn. Hetzelfde gebeurt nu in een digitale omgeving. Er waren meer dan 10 keer zoveel verkopen in het eerste uurt van Black Friday in vergelijking met een gemiddelde shopdag.”
Dit bericht heeft 0 reacties