Ga naar hoofdinhoud

Black Friday: de consument geeft weer meer uit

Dit jaar verwachten Nederlandse consumenten gemiddeld 222 euro uit te geven tijdens Black Friday. Volgens een onderzoek van Simon-Kucher & Partners is dit een stijging van tien procent, ten opzichte van vorig jaar.  

Het Black Friday-budget is bijna terug bij het pre-coronaniveau, dat toen rond de 240 euro lag. Als gevolg van de pandemie daalde het bedrag vorig jaar met veertien procent naar 204 euro. Door een gedeeltelijk hersteld consumentenvertrouwen in de economie vindt volgens Simon-Kucher & Partners de heropleving plaats. Daarnaast zijn er momenteel ook meer mogelijkheden om te shoppen, in vergelijking met vorig jaar.  

De kortingen dit jaar worden door consumenten lager verwacht dan normaal. Zo’n zestig procent geeft aan hier rekening mee te houden. Klanten realiseren zich dat er minder ruimte is voor grote kortingen.  

Veel Black Friday-shoppers zullen volgens het onderzoek zowel online als fysiek winkelen. Slechts één op de vijf respondenten die plannen hebben om tijdens Black Friday te shoppen geeft aan dit alleen online te doen.  

Niet alle retailers hebben dezelfde Black Friday deals. Scapino, WE Fashion & Score bieden alleen online deals aan, terwijl H&M helemaal niet meedoet.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top