Ga naar hoofdinhoud

Bijna de helft van de Nederlanders heeft negatieve kijk op Black Friday

Uit onderzoek van Kieskeurig.nl, dat is uitgevoerd onder 5200 consumenten, blijkt dat bijna de helft van de Nederlandse consumenten nog niet weet of hij gebruik gaat maken van de aanbiedingen op Black Friday. Daarnaast geeft bijna de helft van de consumenten zelfs aan een negatieve kijk te hebben op het koopjesfestijn.

Van de consumenten die vorig jaar wat hebben gekocht op Black Friday, geeft 66 procent aan dit weer te willen te doen. Toch blijkt er ook een grote groep consumenten te zijn die nog niets heeft gekocht op deze koopdag. Marketeer Frank van Kesteren geeft aan dat er voor retailers een enorme kans ligt om tijdens Black Friday meer omzet te genereren. “Als we kijken naar 2018, dan geeft bijna 77% van de Kieskeurig.nl bezoekers aan dat zij in 2018 geen aankoop tijdens Black Friday hebben gedaan. En ook voor 2019 geldt dat consumenten nog niet echt warmdraaien voor Black Friday. Bijna de helft geeft aan nog niet te weten of zij een product tijdens Black Friday willen kopen, dat is een vrij grote groep consumenten”, aldus van Kesteren.

Meer dan de helft van de ondervraagde consumenten geeft aan goede ervaringen te hebben met Black Friday. Daarnaast geeft 43 procent aan een negatieve kijk te hebben op het kortingsfestijn, deze groep is sceptisch en associeert het fenomeen met misleidende aanbiedingen.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top