Adidas kondigt formeel verkoopproces Reebok aan
Sportmerk Adidas bereidt zich momenteel voor op de afscheiding van zijn Amerikaanse dochteronderneming Reebok. Adidas wil zich in de toekomst volledig richten op zijn eigen merk.
Eerder noemde het Duitse tijdschrift Manager Magazin het merk Reebok ‘de duurste fout in de geschiedenis van Adidas’. Er waren destijds al geruchten dat Adidas zijn dochterbedrijf zou verkopen. CEO Kasper Rorsted bevestigt nu dat het besluit is genomen dat Reebok en Adidas hun groeipotentieel aanzienlijk beter onafhankelijk van elkaar kunnen benutten.
Afgelopen december kondigde Adidas aan dat het een verkoop van Reebok overwoog in het kader van de ontwikkeling van zijn vijfjarenstrategie. Het Amerikaanse merk heeft nooit kunnen voldoen aan de hoge verwachtingen die aan haar overname in 2006 waren verbonden. Op 10 maart zal Adidas zijn toekomstige strategie tot het jaar 2025 presenteren op een beleggersdag.
Dit bericht heeft 0 reacties