Ga naar hoofdinhoud

Adidas heeft hoge verwachtingen na excellent tweede kwartaal

Het Duitse sportkledingconcern Adidas heeft ondanks enkele tegenvallers een sterke toename in omzet en winst. Tussen april en juni steeg de omzet met 51%, behalve in Groot-China. Hier verkleinde de omzet met 16%. Adidas geeft aan de politieke situaties en coronabeperkingen in Azië hier de oorzaak van zouden zijn.

Versoepelingen in andere regio’s zorgde ervoor dat de verkoop via fysieke winkels steeg. E-commerce daalde namelijk weer in omzet. Ook de volle prijzen waarin Adidas slaagde om te verkopen zorgde ervoor dat er meer omzet behaald werd.

Vorig jaar, in dezelfde periode, stond Adidas voor ruim 260 miljoen in het rood. Waar zij nu in het tweede kwartaal een bedrijfswinst van 543 miljoen bedroeg.

De verwachtingen liggen hoog. Adidas gaat uit van een omzetstijging van 20% geheel komend jaar. Met de vele nieuwe product lanceringen en sportevenementen op de planning, zoals de Olympische Spelen in Japan, rekent Adidas op een nettowinst van ruim 1,4 miljard euro.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top