
Aantal modewinkels in wijkwinkelcentra even hoog als in 2004
Het aantal kleding- en schoenenwinkels in wijkwinkelcentra is momenteel op hetzelfde niveau als achttien jaar geleden, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Locatus.
Onderzoeksbureau Locatus deed specifiek onderzoek naar het aanbod van (mode)winkels in wijkwinkelcentra. De resultaten van het onderzoek laten zien dat de verkooppunten binnen de categorie Mode & Luxe tot en met 2012 toenam in wijkwinkelcentra. Daarna is het aanbod afgenomen en momenteel ligt het op hetzelfde niveau als in 2004.
Echter zijn aanbieders van Cultuur & Ontspanning toegenomen in de afgelopen jaren. Denk hierbij aan galeries, fitnesshallen, bioscopen etc. Ook de horeca heeft een groei doorgemaakt de afgelopen jaren. Het zou hierbij gaan om een groei van vijftig procent. Het winkeloppervlakte in wijkwinkelcentra is ook toegenomen, namelijk met zo’n twintig procent.
Volgens Locatus is de voornaamste reden voor de afname van modewinkels in wijkwinkelcentra de stijging van online aankopen.
Dit bericht heeft 0 reacties