Aan het woord: Jeffrey van Mourik van Van Mourik Schoenen in Sliedrecht
In onze rubriek ‘Aan het woord’ vragen we retailers hoe het afgelopen seizoen is verlopen, wat de trends van het moment zijn en welke merken zichtbaar groeien in populariteit. Deze week spreekt SIZE met de eigenaar van Van Mourik Schoenen in Sliedrecht.
Eigenaar Van Mourik Schoenen, Jeffrey van Mourik: “Wij zijn een familiebedrijf dat inmiddels al 110 jaar bestaat. Mijn wieg heeft altijd al in de schoenenbranche gestaan. Zo ging mijn eerste opstel in groep 3 al over schoenen en spijbelde ik op jonge leeftijd van school om mee te kunnen helpen in de winkel. Ik heb altijd al een liefde voor schoenen gehad.”
Verkoop
“Vanwege COVID-19 is het afgelopen jaar heel anders verlopen dan de afgelopen jaren. We hebben het geluk dat we een gevestigde naam zijn in Sliedrecht en een prachtig pand hebben van 700 m2, wat voor een schoenenwinkel royaal is. We hebben alle ruimte om genoeg afstand van elkaar te houden. Daarnaast hebben we het afgelopen jaar veel media-aandacht gehad door de uitvinding van het coronascherm. Ik zocht een manier om de voeten van hoestende en proestende kinderen op te meten en hen schoenen te laten passen. Dat werd een spatscherm met onderaan een opening voor de voeten. Niemand had nog zoiets en nu zie je het in alle winkels. We hebben hierdoor veel publiciteit gehad, zo hebben we onder andere op de voorpagina van Het Algemeen Dagblad en de Telegraaf gestaan. Al deze positieve aandacht is erg goed voor de winkel geweest.”
Trends
“Hoewel Van Bommel het normaal erg goed doet, is dit de afgelopen tijd een stuk minder. De zakenmannen zitten tegenwoordig thuis en lopen op pantoffels. Momenteel gaat men meer wandelen en doen de sneakers het beter. Aangezien we in een vrij Christelijke regio zitten, wordt er gelukkig nog wel in kleinere getalen getrouwd. Hoewel de gehele familie onze winkel weet te vinden, verkopen we natuurlijk niet zoveel schoenen als voorheen. In het huidige straatbeeld zijn de Chelsea boots en de western schoenen erg populair. Dit valt bij ons een beetje tegen, misschien komt het nog. Voor de winter hadden we gelukkig iets minder ingekocht, zodat we nog genoeg ruimte hebben om de juiste trend of hardlopers bij te bestellen.”
Diversiteit
“Iedere dag is weer anders, we doen van alles wat. Van het contact met de klanten, tot het doen van de inkoop en de marketing. Dit maakt onze werkzaamheden ontzettend divers. Aangezien we ons daarnaast op alle doelgroepen focussen, brengt dit ook veel diversiteit met zich mee. We hebben veel vertrouwen in de toekomst!”
Website Van Mourik Schoenen: www.vanmouriksliedrecht.nl
Dit bericht heeft 0 reacties