INretail: Flinke omzetdaling voor schoenen over eerste halfjaar van 2020
Ondanks de toename van online verkoop, laat het eerste halfjaar van 2020 voor zowel dames- en herenschoenen een flinke omzetdaling zien. Dit blijkt uit resultaten van de INretail GfK Shoescan.
Met name in de winkels in grote steden werd er minder gewinkeld. Daar moesten de winkels het van de online verkoop hebben. In het eerste kwartaal van 2020 laten zowel dames-, heren- als kinderschoenen een grove omzetdaling zien. Enkel kinderschoenen weet het tweede kwartaal positief af te sluiten met een kleine stijging van de omzet (1,1%). In het tweede kwartaal wordt er een offline omzetdaling van 34,4% genoteerd tegenover een omzetplus online waar een toename van 17,3% wordt genoteerd.
Vanwege het thuiswerken zijn de pantoffels opvallend meer in trek, zo noteert deze productgroep als enige een plus van 9,7%. Daarentegen laten lage schoenen, laarzen en hakken een omzetafname van 43,8% zien.
Dit bericht heeft 0 reacties