Video: Runnersworld lanceert nieuw winkelconcept


 

 

 

 


Het nieuwe winkelconcept van Runnersworld is gelanceerd. Amstelveen kreeg de primeur met een winkel van 175 vierkante meter, voorzien van een hardloopbaan en een loopband met nieuwe analysesoftware.

Duurzaam lopen

Runnersworld, dat in Nederland 28 winkels telt, wil het Runnersworld Advanced-concept op termijn in alle winkels uitrollen. In het nieuwe concept ligt de focus op het bereiken van doelen en duurzaam hardlopen zonder blessures. De nadruk ligt daarom op de kennis en kunde van medewerkers. “Hardlopen maakt gelukkig en we willen mensen leren ervaren hoe het is om steeds beter te lopen. Met de juiste aandacht gaan we blessures preventief tegen zodat je duurzaam kunt blijven lopen.” aldus formule manager Bas van der Krogt.

Na het hardlopen de winkel in

Opvallend is dat de hardloopbaan in de winkel uit gerecyclede hardloopschoenen bestaat. Bezoekers kunnen hun hardloopschoenen in de winkel laten recyclen. De winkel bevindt zich in Amstelveen aan de rand van het Amsterdamse Bos. Winkel-eigenaar Bas Stigter: “We zijn blij met deze locatie waar lopers voor of na hun ronde eenvoudig terecht kunnen voor bijvoorbeeld antwoord op een hardloopvraag, een advies over een te lopen parcours of training of om een nieuw loopshirt aan te schaffen. De medewerkers zijn zelf ook enthousiaste sporters, die graag andere lopers verder helpen. Iedere loper van recreant tot professionele loper is welkom in onze winkel.”