Hudson’s Bay dieper in het rood


 

 

 

 

 

In het eerste kwartaal van 2018 heeft Hudson’s Bay opnieuw verlies geleden. De warenhuisketen noteerde een verlies van vierhonderd miljoen Canadese dollar (264 miljoen euro).

In het eerste kwartaal van vorig jaar noteerde Hudson’s Bay al rode cijfers: toen boekte het een verlies van 221 miljoen Canadese dollar (145 miljoen euro).

Het moederconcern van Hudson’s Bay en Saks Fifth Avenue kwam het eerste kwartaal van 2018 uit op een omzet van 3,1 miljard dollar (2 miljard euro). Daarmee is de vergelijkbare omzet met 0,7 procent gedaald. De omzet uit e-commerce activiteiten groeide in het eerste kwartaal met 7,7 procent.

Ondertussen doet het Canadese bedrijf er alles aan om de kosten terug te schroeven. De managementstructuur in Europa is gewijzigd en maatregelen getroffen om de kostenstructuur in Europa te verbeteren.

Daarnaast doet het kortingsite Gilt van de hand, goed voor 4 procent van de totale omzet. HBC kocht Gilt twee jaar geleden voor 250 miljoen dollar.