Crocs boert goed bij ‘ugly-shoe trend’

 

 

 

 

 

 

 

Crocs heeft een succesvol eerste kwartaal achter de rug. De populariteit van gemaksschoenen leidde bij het Amerikaanse bedrijf tot een omzetstijging van 5,7 procent tot 283 miljoen dollar (238,7 miljoen euro). 

Dat meldt Crocs op haar website. In oktober 2017 stuurde luxemerk Balanciaga haar modellen tot ieders verbazing de catwalk op met Crocs aan hun voeten. Rond die tijd werden ook Mephisto, Birkenstock en Ugg bestempeld tot ‘high fashion’. Bij Crocs leidde deze ‘ugly-shoe trend’ tot een behoorlijke stijging in de verkoop. Vooral online noteerde Crocs een omzetgroei. De online omzet steeg met 24,1 procent tot 29 miljoen dollar (24,5 miljoen euro).

”We zijn het jaar sterk begonnen, met resultaten die onze verwachtingen op alle vlakken overtreffen. Onze Lente/Zomer 2018 collectie is goed ontvangen, en ook onze LiteRide lancering scoorde het beter dan verwacht,” licht Andrew Rees, CEO en president van Crocs de cijfers toe.