Dit is de winnaar van de Gouden Schoen Award

Xsensible heeft voor de tweede keer de Gouden Schoen Award in de wacht gesleept. De Xsensible Stretchwalker, die zich kenmerkt door het blokje onder de zool, was deze editie de best verkochte schoen in Nederland. 

De Xsensible Stretchwalker schoenen zijn geïnspireerd op de traditionele Japanse houten sandaal, de ippon-ba-geta. Hier is de hak in het midden van de voet geplaatst wat zorgt voor een gezonde en natuurlijke lichaamshouding. De Japanse uitvinder Tetsuya Nosaka keek als eerste de leer af van dit eeuwenoude schoeisel en ontwikkelde samen met het Nederlandse bedrijf Xsensible de Stretchwalker. Sinds de lancering in 2014 is het aantal verkooppunten in Nederland gestegen van 30 naar 360. Ook in Duitsland, België, Ierland, Groot-Brittannië, Israël, Amerika en Canada blijft het aantal verkooppunten stijgen.

Winkeliers zou de wellness schoenen inmiddels over de toonbank zien vliegen. De Gouden Schoen Award wordt echter niet enkel uitgereikt aan het best verkochte schoenenmerk van Nederland; ook de beoordeling van de branche speelt een rol. Bij een populaire schoen is het namelijk zaak dat de leverancier op tijd levert en haar afspraken nakomt, zodat de schoenenzaak haar klanten niet teleur hoeft te stellen. De branche koos uit alle deelnemende schoenenbedrijven Xsensible tot meest klantvriendelijk en flexibel schoenenmerk.

In 2016 ging Xsensible ook al met de titel naar huis.  Ceo Max Krol: “Dat we deze prachtige prijs opnieuw hebben gewonnen, is echt heel erg mooi nieuws. Opnieuw waren alle winkeliers unaniem in hun beslissing en kozen Xsensible als beste merk.”