Schoenketen Brantano breidt uit met kleding

Brantano gaat naast schoenen ook kleding verkopen. Nog dit jaar rolt de keten twee nieuwe winkelconcepten uit: Brantano Boutik en Brantano Market.

Dat schrijft het Belgische De Standaard. Brantano Boutik gaat zich puur op mode richten, terwijl in de grotere vestigingen van Brantano Market kleding en schoenen worden verkocht. Bij Brantano Klassik kunnen consumenten terecht voor schoenen en een beperkt kledingaanbod.

Moederbedrijf FNG verwacht met de nieuwe formules het aandeel in de modebranche te kunnen vergroten. Brantano is sinds vorig jaar in handen van FNG, dat ook eigenaar is van Miss Etam en Claudia Str√§ter. Het bedrijf blikt positief terug op de herlancering van de schoenketen. “We zijn erin geslaagd om een retailer die op sterven na dood was in anderhalf jaar tijd te reanimeren”, aldus Dieter Penninckx, ceo van FNG. De focus zal ook in de mode liggen op gezinnen met kinderen. “We willen de eerste keuze zijn voor een brede doelgroep. Er hangt immers meer in de kleedkast van onze klanten dan wat we nu aanbieden.”