Marketing Manager – Van Dalen


Voor Van Dalen zijn wij per direct opzoek naar een creatieve, enthousiaste en daadkrachtige Marketing Manager op het hoofdkantoor in Weert.

De functie Als Marketing Manager ben je verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten bij Van Dalen. Je bedenkt creatieve concepten die aansluiten bij de strategie en merkbeleving van Van Dalen en voert deze uit. Je ontwikkelt de marketingjaarplannen, creëert onderscheidende retail campagnes en organiseert events. Naast de campagnes voor het merk Van Dalen en het winkelconcept, ben je ook verantwoordelijk voor het opzetten en coördineren van campagnes ter promotie van andere merken die tot het Van Dalen portfolio behoren. Je bent onderdeel van het Van Dalen team en hebt in de dagelijkse werkzaamheden nauw contact met de inkoopafdeling, regiomanagers en e-commerce team. Je rapporteert aan de formulemanager.

Jouw voornaamste taken
Opzetten van de marketing jaarplanning, die je afstemt met de inkoop- en e-commerceafdeling;
Het beheren van de marketingbudgetten;
Bedenken en coördineren van de retail marketingactiviteiten en -campagnes;
Ontwikkelen en coördineren van alle vormen van point of sale materiaal;
Opzetten van fotoshoots;
Opzetten van een PR plan en aansturen van een PR bureau;
Organiseren van store events;
Ontwikkelen en coördineren van drukwerk zoals collectieboeken en look books;
Creëren van een social media content-kalender en het dagelijks onderhoud van de social media kanalen;
Contact met externe leveranciers;
Contact met andere schoenenmerken die binnen het Van Dalen portfolio vallen;
Briefen van het interne grafische team over de creatieve invulling van de campagnes;
Briefen van het interne e-commerce team over de jaarplanning en campagnes;
Aansturen van een marketingstagiaire.

Jouw profiel
HBO werk- en denkniveau met een afgeronde marketing- en/of communicatie-opleiding;
Je hebt minimaal 4 jaar relevante werkervaring en bij voorkeur in de richting van retail marketing;
Je bent creatief, initiatiefrijk en een organisatietalent;
Je hebt een passie voor schoenen en hebt bij voorkeur ervaring in deze branche;
Je hebt gevoel voor een omni-channel strategie en weet deze toe te passen;
Je bent kritisch, analytisch en onderbouwt keuzes en resultaten cijfermatig;
Je hebt een commerciële instelling, bent resultaatgericht en weet deadlines te halen;
Je hebt een hands-on mentaliteit, bent probleemoplossend en stressbestendig;
De marketingactiviteiten weet je goed zelfstandig uit te voeren, maar je kunt ook goed in teamverband samenwerken;
Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.