LINJA Shoes ziet kansen in de Verenigde Staten

Hoge hakken merk LINJA Shoes steekt de oceaan over. Oprichter Bianca Blom lanceert het schoenmerk nog dit jaar in de Verenigde Staten. 

Dat schrijft RetailNews naar aanleiding van het verhaal van Blom op het Anton Dreesmann Jaarcongres. Blom bracht LINJA Shoes in 2015 op de markt met het doel om lopen op hakken comfortabel te maken. Vrouwen zouden op de pumps van LINJA Shoes twee keer zo lang pijnloos kunnen rondlopen. Het merk is vooralsnog alleen actief in Europa, met verkoop in België, Luxemburg, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Duitsland en ons eigen land.

Door samen te werken met catwalkcoach Mandy Dyonne Lieveld verwacht Blom ook in de VS naam te gaan maken. Lieveld begeleidt vanuit New York internationale topmodellen en zet veelal de schoenen van LINJA Shoes in. De twee willen aan de hand van een PR-stunt in de Verenigde Staten peilen wat de behoeften van de klant zijn. Daar kan Blom vervolgens op inspelen.

Die werkwijze gebruikte Blom eerder ook in Nederland. In de begindagen van LINJA Shoes verkocht de oprichter slechts één model zwarte schoenen. Via Kickstarter testte Blom of er interesse was in een nieuw model. Klanten konden met korting een pre-order plaatsen. “Zo test ik elke keer wat mijn klanten willen. Ik ga zelf niet bedenken wat de meest populaire kleur is”, aldus Blom. “Ik hoef de schoenen niet zelf te bedenken, produceren, voorfinancieren en op voorraad te nemen, voor ze worden verkocht. Eigenlijk heb ik het gebruikelijke businessmodel in de mode omgedraaid.”