Gabor verkoopt in 2017 bijna 9 miljoen paar schoenen

Gabor Shoes AG verkocht in 2017 bijna 9 miljoen paar schoenen en bereikte daarmee bijna het resultaat van het voorgaande jaar. De omzet bedroeg 383 miljoen euro. 

Dat betreft de omzet inclusief licenties, Gabor Shop & Store GmbH en Gabor Footwear GmbH. Het kernmerk Gabor behaalde een omzet van 337 miljoen euro met een verkoopvolume van meer dan 8 miljoen paar. Het aandeel export (omzet) bleef met 51 procent ongeveer constant. Met het merk camel active realiseerde Gabor een omzet van 36 miljoen euro. De licenties droegen 10,6 miljoen euro bij.

“2017 was een uitdagend jaar“, zegt Achim Gabor. “Vooral in de tweede helft van het jaar was het aantal nabestellingen uitstekend en de afverkopen goed. Ook de startorders voor V/Z 2018 waren goed. Daarom ben ik optimistisch over het aankomende jaar.“

Het aantal medewerkers steeg eind 2017 met meer dan 200 naar 3.472, waarvan 452 in Duitsland en een goede 3.000 in de beide Europese fabrieken in Portugal en Slowakije. De reden voor deze toename is, dat Gabor uitbestede productiecapaciteit naar haar eigen fabrieken teruggehaald heeft.

Aan het einde van het jaar 2017 waren er wereldwijd 616 Gabor verkooppunten, die als Monostore of Shop-in-Shop overwegend door zelfstandige detaillisten worden geleid. In totaal bedient de onderneming circa. 5.000 handelspartners in meer dan 60 landen.