2018 was een goed jaar voor ECCO
Het schoenenmerk ECCO had een goed jaar in 2018 met recordverkopen en de hoogste winst in haar 55-jarige geschiedenis. De netto-omzet bereikte 1,31 miljard euro.
“Het is zeer bevredigend voor de werknemers om al hun harde werk en enthousiasme met zo’n goed resultaat beloond te zien; met name wanneer rekening wordt gehouden met het feit dat de detailhandel een verstorende periode doormaakt en voor veel uitdagingen staat “, aldus ECCO’s CEO, Steen Borgholm.
In 2018 werden verschillende nieuwe innovatieve producten gelanceerd, zowel in de schoen- als de lederen divisies. Direct-to-Consumer sales zette de snelle groei van voorgaande jaren voort en noteerde een groei van 10% in de detailhandel en 36% in online verkoop. Met name Noord-Amerika en Azië noteerden een sterke algemene marktgroei met 13 procent en 11 procent. Meer dan 50 procent van de ECCO-schoenen werd verkocht in concept stores – online en offline.
“In een jaar legt ECCO contact met miljoenen consumenten. We moeten nog veel doen om het volledige potentieel hiervan te benutten in ons marketing-, verkoop- en bedieningsmodel. Verdere investeringen in de ontwikkeling van nieuwe producten zullen doorgaan en ons helpen om ook in de komende jaren een duurzame en gezonde groei voor ECCO te realiseren”, aldus Steen Borgholm.
ECCO is een van ’s werelds toonaangevende schoenenmerken, die stijl en comfort combineren. Het succes van ECCO is gebaseerd op producten met een goede pasvorm en leer van topkwaliteit. De producten van het schoenenmerk worden in 99 landen verkocht via meer dan 2.250 ECCO-winkels en meer dan 14.000 verkooppunten. Het is een familiebedrijf dat in 1963 in Denemarken werd opgericht.
Dit bericht heeft 0 reacties