PJ Klerx en Zonen wint tiende Gouden Koe


PJ Klerx en Zonen heeft de tiende Gouden Koe in de wacht gesleept. Deze prijs van de SeLL (Schoen- en Ledersociëteit de Langstraat) gaat jaarlijks naar een bijzondere uitblinker in de branche. 

Succesvolle transitie van importeur naar eigen merken

Nico, Hans en Kees Klerx kregen de Gouden Koe op 14 december uitgereikt. Zij vormen samen de directie en het management van PJ Klerx en Zonen, dat bekend is van de merken Red-Rag, Develab en Paul Green. Het familiebedrijf werd door de jury – bestaande uit het bestuur van SeLL en oud-winnaars van de Gouden koe – geroemd om de transitie van importeur naar eigen merken. “Tijdig is een nieuwe weg ingeslagen om onafhankelijk te zijn van derden. Slim wordt gebruikgemaakt van moderne communicatiekanalen en sportsponsoring. Maatschappelijke betrokkenheid siert de ondernemers”, luidt het commentaar van de jury.

‘Hij die zijn eigen weg gaat wordt niet snel ingehaald’

De SeLL roemt het familiebedrijf om de ‘basiscomponenten constante kwaliteit, service, partnership, authenticiteit, ambitie, gedrevenheid en lef om vanuit eigen kracht te ondernemen’. Joost van Disseldorp, directeur van Van Haren en winnaar van de Gouden Koe 2016: “Onder meer door meer voorraad aan te houden, waaruit afnemers via de B2B-webshop in het seizoen kunnen bijbestellen, wordt ingespeeld op de eisen van de markt. De ondernemers hebben de durf om nieuwe wegen in te slaan, om veranderingen door te voeren die de tijd verlangt. Want hij die zijn eigen weg gaat wordt niet snel ingehaald.”