Dungelmann wil next generation retailer worden

Dungelmann wil verder groeien en is daarvoor een samenwerking aangegaan met digital agency Jungle Minds. De ambitie van de schoenenketen is om next generation retailer te worden door een volledig geïntegreerde bedrijfsvoering. “Iedere pijler moet volledig op elkaar afgestemd zijn.” 

Dungelmann, dat naast een webshop over achttien schoenwinkels beschikt, heeft de afgelopen jaren al veel geïnvesteerd in een omnichannel strategie. Over de ambitie om next generation retailer te worden, zegt de schoenketen: “Dat gaat verder dan een mooie winkel, goed assortiment en vriendelijk personeel; hier komt on- en offline echt samen ten bate van de klant. Dat vraagt om een volledig geïntegreerde bedrijfsvoering, gericht op de totale klantreis.” Klantdata en digitale middelen moeten ervoor zorgen dat iedere pijler volledig op elkaar is afgestemd.

Digital agency Jungle Minds ondersteunt Dungelmann bij de transformatie. Samen met Dungelmann heeft het de kernwaarden aangescherpt en opnieuw geformuleerd. In de komende fase worden deze waarden onderzocht bij verschillende doelgroepen en trouwe klanten. Vervolgens worden bijbehorende acties geïmplementeerd in de gehele organisatie. “Om zo van Dungelmann een data driven merk te maken gecentreerd rond user value“, aldus Dungelmann in een persbericht.