Checkpoint pakt uit met ‘crash’ in kerstetalage

 Kleding- en schoenenretailer Checkpoint lijkt inmiddels specialist in het creëren van etalages die voorbijgangers doen omkijken. Om de feestdagen te vieren pakte de Belgische winkel uit met een ‘gecrashte kerstman’ in de etalageruit. Eigenaren Niels en Michaël: “Wij beschouwen winkelen als een totaalbeleving.”

Spectaculairder dan ooit

“De Kerstman heeft een spectaculair ongeval gehad. De eerste verkenningsrit met zijn gloednieuwe kerstmobiel eindigde pardoes in de etalage van onze kledingzaak”, aldus Niels en Michaël Daniels van Checkpoint in een interview met HLN.be.

De afgelopen jaren pakten de eigenaren het ook al groots aan rond de feestdagen. Dit jaar gingen Niels en Michaël voor een kerstetalage ‘die spectaculairder is dan ooit’. “En wat overtreft een auto die dwars door een vitrine rijdt? Niets, toch. Uiteraard maken we het ons nu niet gemakkelijk voor de komende jaren. Dat beseffen we maar al te goed.” Om het ongeluk te ensceneren werd een echte auto doormidden geslepen en aan beide kanten van het raam geplaatst.

Creatieve concurrentiestrijd

De ondernemers zien het als vanzelfsprekend om veel tijd te steken in de creatie van een kerstetalage. “Wij beschouwen winkelen als een totaalbeleving. We zien dit initiatief trouwens niet uitsluitend als promotie voor onze eigen winkel. Zo vinden we het geweldig dat er in Mol nog vele andere winkels creatief aan de slag gaan met hun etalage. Deze creatieve concurrentiestrijd tilt Mol als handelscentrum naar een hoger niveau.” Tientallen voorbijgangers plaatsten al een foto online van de vitrine. “Er is zelfs al een kop-startaanrijding gebeurd omdat een vrouw te lang naar de etalage keek.