Een terugblik op Experience Day in C.A.S.T (Foto’s)

Zo’n 300 winkelmedewerkers kwamen op 30 oktober naar C.A.S.T. om alles te leren over de merken die in de winkel staan. Hoe wordt een schoen gemaakt? Hoe krijg je de échte elegante gentleman terug in het Nederlandse straatbeeld en hoe leer je jezelf aan om anders naar een alom bekende sneaker te kijken? Dit en meer kwam aan bod bij de dertig merken die zich presenteerden aan het winkelpersoneel.

Inkopers weten de weg naar C.A.S.T. al tientallen jaren te vinden, maar het winkelpersoneel kwam er niet of nauwelijks. Sinds enkele jaren is hier verandering in gebracht met de komst van Experience Day. Een dag speciaal voor winkelpersoneel waarbij ze alles te weten komen over de merken die ze verkopen in de winkel.

Aandacht voor kleur

De vierde editie bevatte een breed aanbod van presentaties en bedrijven. Zo was Fiona Koning van De Kleurenverdieping er om kleuradvies te geven aan alle aanwezigen. Simone Sombroek van I love Colours verzorgde de plenaire sessie. Ze schonk hierbij aandacht kleuren die karaktereigenschappen weerspiegelden. Het werd een interactieve sessie waarbij de bezoekers de kleur kozen die zij het beste bij zichzelf vonden passen. Op een goede én op een slechte dag.

Uiteenlopende sessies

Zowel nieuwe als gevestigde merken verwelkomen het winkelpersoneel met zeer uiteenlopende sessies. De één focust zich op het proces voordat de collectie in de winkel staat, de ander ziet het als zijn taak om het straatbeeld te voorzien van meer elegantie bij Nederlandse mannen.

Prijsvraag

Alle bezoekers maakten 1x kans op een gratis winkelcheck en 5x kans op het boek ‘Het praktische vervolg op Prikkel de Koopknop’, verzorgt door Retail Theater. Wie deze check en de boeken uiteindelijk winnen, wordt begin november bekend gemaakt.

Afbeeldingen: C.A.S.T