Zalando start samenwerking met startups voor betere winkelervaring


Zalando hoopt met het startup programma ‘Build’ de winkelervaring van klanten te personaliseren en hen meer inspiratie te bieden.

Om dit te realiseren wil Zalando samenwerken met verschillende startups. Het Israëlische Bllush is de eerste partner van de e-tailer. Bllush koppelt social media foto’s van influencers aan Zalando’s webshop. De klant krijgt dan de mogelijkheid om vergelijkbare items via Zalando te kopen.

Met het initiatief wil Zalando niet alleen klanten betere service bieden, maar ook hoopt de e-tailer op deze manier alle spelers in de mode-industrie met elkaar te verbinden. Het is een win-winsituatie voor zowel startups als Zalando zelf: “Startups kunnen miljoenen consumenten bereiken in heel Europa, terwijl de samenwerking ons de kans geeft om nieuwe producten en diensten sneller te implementeren en nieuwe dingen uit te proberen”, aldus Marc Lamik, head of partnerships bij Zalando. “We zijn blij om onze eerste partner aan boord te hebben en kijken uit naar verdere succesvolle samenwerkingen.”