Zalando breidt retourdienst uit naar Zalon

Zalando heeft zijn retourdienst uitgebreid naar zijn personalshopperdienst Zalon. Het is niet eerder voorgekomen dat de retailer beide diensten combineert.

Onder Zalando vallen verschillende ondernemingen waarvan Zalon er een is. Zalon is een personalshopperdienst die de consument persoonlijk advies biedt van een stylist. Inmiddels wordt de dienst ‘Zalando haalt op’ ook voor de klanten van Zalon beschikbaar gesteld. Deze nieuwe manier van retourneren maakt het voor Zalon-klanten een stuk makkelijker om aangeschafte producten terug te sturen. De klanten kunnen de producten op een plaats en tijd naar keuze laten ophalen. De service van Zalando en Zalon is inmiddels landelijk beschikbaar. In het verleden moesten klanten de producten die niet naar wens waren zelf terugsturen door naar een postkantoor of aangiftepunt te gaan.

Gebruikers van de personalshopperdienst zijn erg positief over de nieuwe service. 73 procent zegt opnieuw van de dienst gebruik te willen maken. “Zalon opereert onafhankelijk, wat ons een hoge mate aan autonomie biedt en ons in staat stelt vlug te reageren. Tezelfdertijd profiteren wij van de solide infrastructuur die Zalando heeft opgebouwd. Dit geldt voor het assortiment, maar ook voor de diensten”, aldus countrymanager Dieter Meeuwssen van Zalon België en Nederland.