Vogelvlucht langs nieuwe merken in Parijs

Afgelopen weekend was het tijd voor de derde stop van Studio Jennifer Colajezzi’s trend tour. Samen met haar team vertrok Jennifer afgelopen vrijdag richting Parijs voor een bezoek aan de toonaangevende, internationale modebeurzen Who’s Next en Première Vision. Hoewel deze beurzen verreweg het meest bekend staan om het aanbod in dameskleding, waren dit jaar zowel de damesaccessoires als de damesschoenen ook uitstekend vertegenwoordigd.

Met snelle passen en grote ogen liepen de fashion forecasters van Studio Jennifer Colajezzi als fashion bezetenen over de beurzen. Met hun oog voor de toekomst leken ze dit keer totaal niet bestand tegen de aantrekkingskracht van de vele jonge merken. Elke enthousiaste sprint richting een gave schoen werd beloond met de ontdekking dat ook deze schoen behoort tot één van de opkomende schoenmerken van 2017.

Le Flow

De eerste sprint leidde tot het Franse Merk Le Flow. Na de succesvolle lancering van hun heren schoenencollectie in 2016 stond dit merk op Who’s Next met een eerste dames collectie. Een merk waarin de versmelting van ‘art and sportswear’ in elke schoen zichtbaar is. Deze versmelting sluit uitstekend aan bij de langlopende ‘Athleisure’ trend, waarbij sportieve items gedragen worden met een modisch silhouet.

Amrose

Daarna was het tijd voor het merk Amrose. Zij zijn er knap in geslaagd om traditionele ambacht in een nieuw jasje te steken, oftewel op een nieuwe zool te zetten. Met hun aandacht voor vakmanschap past dit Franse merk helemaal in de tijd met crochet uppers en motieven geïnspireerd op verre reizen.

Etty Leon

Onze eindsprint werd beloond met de futuristische schoenencollectie van Etty Leon. De lezers die de zesde editie van ‘The Right SIZE’ op de mat hebben liggen weten dat heelal en ruimtevaart een grote invloed gaan hebben op de (schoenen)mode in SS18. We zien dit terug in de collectie van Etty Leon, die dit vertaalt naar metallic materiaal met sterrenpatronen en zilveren details.

Nieuwe generatie merken

Na twee dagen hardlopen over de ‘Porte de Versaille’ zijn we uitgeteld en voldaan. We kunnen niet wachten totdat deze nieuwe generatie merken een plek krijgt in het Nederlandse retaillandschap en ontdekt wordt door het grote publiek.